Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Loreto - 16 maj 2008 18:59

Jag är verkligen igång med min träning nu. Och det är så motiverande när vädret är så fint.

Jag försöker verkligen peppa mig själv så att jag inte bara lägger av. Förra terminen var katastrof pga min skada som aldrig ville gå över. Nu mår jag bra i foten och det funkar hur bra som helst att träna. Vill aldrig sluta :)


Hoppas att alla andra kommer igång med sin träning, man mår så mkt bättre. Det tar bara 2 veckor att komma igång ordentligt sedan blir man "beroende", man kan helt enkelt inte sluta!


Lycka till ;)

Av Loreto - 16 maj 2008 17:29

 Hade en demens föreläsning igår med en Neuropatolog. Han är 78 år gammal och föreläser. Och låter klokare än mig!! Rolig var han också!

 Det ger så mkt hopp. Man kan vara klok hur länge som helst om man bara tar hand om sin hjärna.

Man kan så klart aldrig vara på den säkra sidan men oavsett blir man glad när man får träffa människor som honom.


Han var så klart positivt inställd till hjärngympa, som på något sätt innebär att man underhåller kopplingarna i hjärnan så att de inte går under.


Så fortsätt att skapa kopplingar genom läsning och annan stimuli. Och självklart genom att må BRA!!



Ovido - Quiz & Flashcards