Alla inlägg under augusti 2008

Av Loreto - 24 augusti 2008 12:34

Jag har hållit snygg hela veckan!! Det var väl lyckat. Jag älskar att städa här.


Ska fortsätta att övertala mig själv att jag tycker det är roligt så att jag också fortsätter att städa mkt.


Jag skriver på min hemsida också men är lite osäker om jag ska behålla. Fast jag har ju uppdaterat med många bilder... sååå... det lutar åt att behålla...


www.123minsida.se/loreto

Av Loreto - 21 augusti 2008 15:23

Äntligen... hehehe... och tack vare mamma och pappa.


Nu sitter den i alla fall på sin plats och den är såååå fin och bekväm. Min andra soffa och bästa soffa ever.


Lustigt hur jag har lust att städa här i den nya lägenheten. Har moppat idag... tom väggarna har jag "moppat".

Allt är jätta fräsht nu... det luktar RENT :)

Av Loreto - 20 augusti 2008 17:41

Så precis på nyheterna att ett plan har störtat i Madrid. Så otäckt... Och min bror som igår åkte till Korea, och vi som alltid skojar om att planet kan störta.


Det är i alla fall över 100 döda. Jag blir så ångestfylld. Jag är alltid rädd när jag flyger eftersom min hjärna alltid tänker, tänk om det är idag som det är tanken att just detta flygplan ska störta??!!!?? Och så var det ju för de som satt i just det här flyget.


Och planet var på väg till Kanarieöarna så det kanske var flera som skulle på semester... och så dör de istället. Jag finner det alltid så otäckt att man aldrig vet om man är nära döden!! Och det skulle nog inte hjälpa om man visste heller :)


Oavsett så är mina tankar hos alla passagerares familjer som säkert är i panik just nu.

Av Loreto - 20 augusti 2008 15:51

Jag har köpt en soffa och det är jag jätte glad över!!!

Har verkligen längtat efter att få in den i lgh... men jag får vänta till imorgon på morgonen.


Hela helgen ska jag bara njuta av den, hela dagarna ;)


Frågan är om man verkligen behöver en ny soffa, men jag pallar inte filosofera kring det nu. Beslutet togs och nu får det vara!

Av Loreto - 20 augusti 2008 13:18

Nu har jag startat en hemsida... jätte roligt att sitta och pyssla med det. Undrar hur länge det kommer att hålla sig :)


www.123minsida.se/loreto



Av Loreto - 20 augusti 2008 11:31

 ... och med glädje tänker jag starta terminen. Lära mig många nya saker. Ta tag i lite som jag har kvar så att T11 inte blir jobbig och att jag kan ta examen utan att stressa nästa sommar.


Under terminen blir det pediatri, barnpsyk, gyn, dermatologi som ingår. Spännande termin. Ingen internmedicin, vilket är SKÖNT eftersom jag inte direkt gillar det.


Jag vill verkligen se till att vara i tid med allt, men detta planerar jag självklart inför varje termin :) men man vet aldrig med mig. Tänker jag bli ledsen om det inte blir som jag har planerat?!?! NOT!!


Den 1/9 sätter det i alla fall igång igen!



Av Loreto - 20 augusti 2008 11:21


 

  Så igår fick jag höra att min 75 åriga mormor hade bestämt sig för att börja på en dansskola :) Är det inte bara underbart???


Hon älskade att dansa när hon var ung, och nu ska hon börja igen. Livet tar aldrig slut om man inte vill. Hon ger så mkt hopp min mormor. En så fantastisk kvinna.


Klart att man borde lära av henne. Hon ser till att aldrig klaga utan hon säger alltid att hon mår perfekt. Hon sköter sitt hem själv och vägrar hjälp. Hon inspirerar mig jätte mycket.


Nu ska hon dansa, och som det kommer att ge henne lycka. Dans och musik som är så viktiga för själen.... jag saknar verkligen min mormor! Men snart...



Av Loreto - 19 augusti 2008 23:39

Nu har vi badkar igen och det betyder att man kan bubbelbada och det ska jag göra typ NU!!


Har längtat eftersom det är så skönt att relaxa i bubbel. Och nu när jag har träningsvärk med... det kommer att bli perfektion!


Ovido - Quiz & Flashcards