Alla inlägg under mars 2009

Av Loreto - 24 mars 2009 22:03

... och det trivs jag jätte bra med! Längtar inte alls tillbaka till Lund. Var så trött på att det aldrig fanns ngt att göra!!


Har bott i Malmö lite längre än 2 månader och trivs mkt bättre än vad jag trodde att jag skulle göra.


Har närmare till sjukhuset! Går gärna hem och tittar lite i affärer :-)


Kan blanda mer min träning, köra lite mer varierat och kan hålla fler pass i Malmö. Vilket aldrig har varit tidigare.


På helgerna finns det så mkt man kan hitta på att jag nästan inte vet vad jag ska välja ;-)



Av Loreto - 24 mars 2009 21:55

Går just nu en 4 dagars kurs i ledarskap. Bra grej som ger en lite att tänka på. Men jag blir så trött på att människor så gärna ser saker svart/vitt. Som att man kan förklara verkligheten med modeller!! Som att vi människor fungerar som modeller! Nop, vi är bara människor, och därför gör vi misstag...


På ngt sätt fokuserar vi alltid på fel saker. Och det är ngn som vinner på att vi gör det. Att vi bryr oss mer om att göra ett perfekt jobb än att ta hand om varandra! De enda som vinner på detta är det som styr i samhället... storföretagen!


Att påsta att man kan låta bli att vara privat på jobbet eller att det till och med är dåligt att vara det anser jag vara mkt felaktigt. Vi lever ju på jobbet! Vi är där 9 h timmar nästan varje dag... när ska vi annars ha ett liv? Hela vårt system bygger på att vi ska bete oss som en robott. Men vi förblir människor och när vi inte får vara det blir vi SJUKA! Vi saknar att umgås mer eftersom vi spenderar så mkt tid på jobbet, och där får vi inte vara PRIVATA!!


Jag längtar till nytänkande :-)

Av Loreto - 23 mars 2009 20:45

... vet inte varför jag slutade skriva... men så blev det i alla fall och nu har jag hittat tillbaka hit igen.


Går sista terminen på läkarprogrammet, och det är riktigt skrämmande!! Kommer att kännas tomt att inte gå i skolan :-)


Har hunnit tänka en hel del och hamnat i många trevliga samtal under denna tid som jag har varit hemma och jobbat med examensarbete.


Kommer att försöka får ner allt här!

Ovido - Quiz & Flashcards