Alla inlägg under april 2008

Av Loreto - 24 april 2008 12:47

Så underbar dag!! Himlen är blå och solen skiner, kan det blir bättre?

Snart ska jag dra med mamma och äta lunch. Väntar på henne här på sjukhuset.

Årstiden gör att man känner lycka och jag har inte riktigt märkt att jag har saknat det. Men nu när det är ljust och jag mår sååå bra, vet jag!!


Snart är det HELG, glädje!! Jag ska eg mest plugga men det gör inte så mkt. Önskar bara att solen fortsätter att skina :)


Nästa vecka skriver jag tenta och hur går det eg med plugget. JA som vanligt! TRÖGT eftersom jag aldrig tar tag i det, men orkar jag bry mig och bli stressad?? NOT, inte nu längre!! Jag vill inte bli gammal av det!


Till alla Er som läser inlägget HA EN RIKTIGT BRA DAG!!! Glöm inte att göra sånt ni gillar!!!!

Av Loreto - 14 april 2008 15:37

Igår blev det en spontan ostbricka med vitt vin till. Så gott och mysigt. Filmen Patch Adams gick i bakgrunden, så bra!! Inspirerande!!


Livet käns bra just nu. Allt är sååå bra! Och jag vill att det ska fortsätta så. Vädret gör nog också sitt... SOL!!! Lust att fika varje dag.


Älskar dig!


Av Loreto - 14 april 2008 15:32

Har så många fina minnen från tiden som jag spenderade med min mormor och morfar senast. Tänker på det ofta och saknar de. Men är lycklig över att jag hade möjligheten att vara med de. Hoppas innerligt att jag ska träffa de igen i år.


När jag var liten hade jag inte alls lika bra relation till de eftersom jag var stökigt som barn och de inte direkt har ngn tålamod. Idag är det jag som har tålamod :) och vi kommer otroligt bra överens. Vi kan prata om det mesta.


Även om jag inte kom så bra överens när jag var liten var jag mkt hemma hos dem ;) Tyckte väl om de i alla fall.


Önskar att allt inte vore så komplicerat med avstånden. Men jag är glad att de är i livet och att de älskar mig!

Av Loreto - 14 april 2008 15:26

Drömde om min bror inatt. Jag var så glad. Har nog inte fattat hur mkt jag saknar honom tills jag drömde. Fick en tankeställare.

Svår att vara långt ifrån, men jag vet som tur e att han kommer hem så småningom. Värre skulle vara om jag visste att jag aldrig skulle träffa honom igen.


Jag har i en speciell relation till min bror och vi brukar kunna snacka om allt möjligt. Han är som en bästa kompis för mig. Och det är svårt att ha honom så lång bort.


Han ska hem i Juli och hälsa på men då kommer jag att vara bortrest nästan hela tiden och det är inget som jag kan ändra på. Så typiskt! Täbker så mkt på det, hur jag ska lösa det för att kunna vara med honom!


Jag hoppas att han tar ett klokt beslut och stannar här i stället :)



Av Loreto - 14 april 2008 15:17

Jag åker buss till MAS varje dag. Det är ALLTID kö och ALLTID ont om platser. Det jag stör mig på är männsikor som kommer sist till hållaplatsen och tränger sig före alla de som väntat!! Fattar inte att de saknar samvete! Sedan är det jobbigt med folk som inte flyttar på sig och lämnar platsen bredvid ledig. Hur tänker de!! När de bara låtsas som att ingen försöker få platsen? Man vill självklart inte störa men man vill inte heller stå upp hela vägen till Malmö. Kan inte folk bara fatta det på egen hand och sätta sig själva i situationen att de ska hoppa på bussen och ingen lämnar plats.


Jag försöker nu att inte störa mig! Utan att vara lugn och bara låta det vara så att jag inte lider av min ilska. Men det är inte lätt. Det gäller verkligen att intala sig själv att "jag bryr mig inte, jag bryr mig inte!"



Ovido - Quiz & Flashcards