Alla inlägg under juni 2008

Av Loreto - 14 juni 2008 18:53

Heja Sverige och Zlatan! Hoppas att det blir vinst ikväll!!



Av Loreto - 8 juni 2008 18:14

Man kämpar hela livet med att vara duktig... sedan kommer pensionen och man ska sluta jobba och passa på att göra precis vad man vill och gillar, vid 65 års ålder... Men är det inte lite för SENT? Inte för att jag tycker att man är gammal då!! Men varför väntar man hela livet?!?! Är det verkligen värt det?!?! Att arbeta 9 h varje dag hela året, hela livet, för att ha mer pengar och framförallt vara duktig eller duktigare?!?!


Och hur mår man sen när man har kämpat hela livet med att vara duktig och blir 65 år och ska pensioneras och man kanske inte alls är redo för det. Man kanske just då känner sig som mest för att jobba!! Vem är det som har bestämt när vi ska arbeta och när vi inte ska det?!?! Varför är vi lediga lördag och söndag och inte de dagar som passar oss bäst... etc.


Jo och en annan sak som jag har tänkt på, vad minns man mest av när man blir gammal och går i pension och ska berätta om sitt liv. Är det om hur duktig man har varit? Hur mkt pengar man har tjänat? Det tror inte jag!! Jag tror att man minns annat, allt som har varit njutning i livet, det vill man minnas.


Visste är det värt att tänka på och inte fastna i ett ont cirkel och jobba mer och mer för att vara duktigare och duktigare och ha mer och mer pengar... för när man blir gammal bryr man sig nog inte om det :)


HAKUNA MATATA!!




Av Loreto - 8 juni 2008 18:09

Klarade inte FAS tentan!! Ville döööö.... men jag gjorde inte det ;) och som alltid kändes det mkt bättre dagen efter. Insåg att det inte behöver betyda allting. Efter att ha analyserat hela natten. Spelar mindre roll om jag klarar den nu, nästa vecka eller nästa månad. Det kommer inte att göra ngn skillnad för mig som Doktor. Så är det bara!


Hade 3 examinatorer, och jag tyckte att det gick bra...hehehehe MEN det tyckte inte dem. Efter att ha tänkt igenom allt de sa har jag nog fattat vad de menar. Och nu vet jag precis hur jag ska plugga!


Jag vill verkligen bli läkare, och jag vill det eftersom jag gillar att hjälpa människor. Och det kommer att motivera mig till att fortsätta kämpa!!


Även om livet kändes hårt i onsdags mår jag BRA nu och är redo för NYA TAG :)

Ovido - Quiz & Flashcards