Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

Att vara duktig...

Av Loreto - 8 juni 2008 18:14

Man kämpar hela livet med att vara duktig... sedan kommer pensionen och man ska sluta jobba och passa på att göra precis vad man vill och gillar, vid 65 års ålder... Men är det inte lite för SENT? Inte för att jag tycker att man är gammal då!! Men varför väntar man hela livet?!?! Är det verkligen värt det?!?! Att arbeta 9 h varje dag hela året, hela livet, för att ha mer pengar och framförallt vara duktig eller duktigare?!?!


Och hur mår man sen när man har kämpat hela livet med att vara duktig och blir 65 år och ska pensioneras och man kanske inte alls är redo för det. Man kanske just då känner sig som mest för att jobba!! Vem är det som har bestämt när vi ska arbeta och när vi inte ska det?!?! Varför är vi lediga lördag och söndag och inte de dagar som passar oss bäst... etc.


Jo och en annan sak som jag har tänkt på, vad minns man mest av när man blir gammal och går i pension och ska berätta om sitt liv. Är det om hur duktig man har varit? Hur mkt pengar man har tjänat? Det tror inte jag!! Jag tror att man minns annat, allt som har varit njutning i livet, det vill man minnas.


Visste är det värt att tänka på och inte fastna i ett ont cirkel och jobba mer och mer för att vara duktigare och duktigare och ha mer och mer pengar... för när man blir gammal bryr man sig nog inte om det :)


HAKUNA MATATA!!




 
 
Blissara

Blissara

10 juni 2008 10:12

Nej att vara duktig på riktigt är att ta reda på hur man blir lycklig och sprida det i världen. Allt annat är bara en illusion och förvirring! Kram :)

http://blissara.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loreto - 10 januari 2010 15:12

Mmmmm... jag undrar just det! Det går inte att bara hålla livet enkelt! Livet innebär en massa skit oavsett hur mkt man försöker komma undan.    Vem gör oss förberedda på skiten då? Ingen lär oss i skolan hur vi ska hantera livets problem. Det en...

Av Loreto - 6 oktober 2009 15:41

Japp, jag fick jobb till slut :-D På hudkliniken! Har det hur bra som helst... ska även börja titta på AT ansökan ;-)   Det är mkt roligare än vad jag hoppades att jobba som läkare! Nästa vecka börjar jag med egen mottagning och jag har börja...

Av Loreto - 10 september 2009 11:50

Försöker hitta jobb... och jag trodde att det skulle vara hur lätt som helst. Eftersom det faktiskt brukar vara hur lätt som helst... men inte just nu eftersom det är anställningsstop överallt!! JOBBIGT! Jag vill bara jobba . Men jag känner på mig ...

Av Loreto - 8 september 2009 14:13

Hittar man inte på ngt nytt varje år? Något som kommer att utrota mänskligheten? Galna ko-sjukan, fågelinfluensan etc etc. Varje år är det något annat! Jag erkänner att det kanske aldrig har varit lika stort i media, men jag undrar varför det egentli...

Av Loreto - 7 september 2009 14:53

Ser att det fortfarande är några som fortfarande klickar på bloggen ibland, trots att det var såååå länge sedan sist.   Jag har t.ex tagit läkarexamen ;-) Det har hunnit gå en hel sommar! Jag har varit i Chile och i Kroatien. Så mkt som händer som ma...

Ovido - Quiz & Flashcards